EIPA

EUROPEJSKI INSTYTUT ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ

European Institute of Public Administration (EIPA)

Instytut został powołany przez państwa członkowskie (UE) w 1981 r. Jego głównym celem jest podnoszenie komptetencji urzędników zajmujących się sprawami unijnymi.

EIPA wspiera UE, państwa członkowskie i państwa stowarzyszone, w szczególności poprzez działalność:

  • szkoleniową (organizuje szkolenia otwarte/zamawiane  oraz online z zakresu m.i.: europejskiej procedury zamówień publicznych, realizacji projektów unijnych, zarządzania kadrami/zmianą/ jakością, wybranych polityk unijnych);
  • naukowo-badawczą (prowadzi badania porównawcze, które dotyczą zagadnień z zakresu administracji publicznej);
  • ekspercką (świadczy usługi doradcze innym organizacjom publicznym).

EIPA czynnie uczestniczy w pracach Sieci Europejskiej ds. Administracji Publicznej EUPAN. W ramach tej współpracy powstało narzędzie zarządzania jakością w sektorze publicznym pn. Wspólna Metoda Oceny (Common Assessment Framework, CAF).

Najważniejszym organem decyzyjnym EIPA jest Rada Administracyjna. W jej skład wchodzą przedstawiciele państw członkowskich UE, które podpisały z Instytutem umowy o współpracy. Polska jest jego pełnoprawnym członkiem od 2004 roku. Reprezentantami Polski w EIPA są przedstawiciele:

  • Departamentu Służby Cywilnej (DSC) KPRM;
  • Krajowej Szkoły Administracji Publicznej im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego (KSAP).

Instytut posiada trzy siedziby, które znajdują się w:

  • Maastricht (siedziba główna w Holandii);
  • Barcelonie (ośrodek zamiejscowy zajmujący się wielopoziomowym zarządzaniem w UE);
  • Luksemburgu (oddział zamiejscowy – Europejskie Centrum ds. Sędziów i Prawników).

Więcej informacji o EIPA znajdziesz na stronie:
http://www.eipa.nl/

Jeżeli interesują Cię szkolenia organizowane przez Instytut, skorzystaj z poniższego linku:
http://seminars.eipa.eu/en/homeseminars/