Polityka prywatności Serwisu Służby Cywilnej

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów (KPRM) szanuje Państwa prywatność jako użytkowników Serwisu Służby Cywilnej. Zależy nam, aby każdy, kto odwiedza tę witrynę, wiedział, jak może chronić swoją prywatność. Dlatego zachęcamy, aby zapoznali się Państwo z polityką prywatności naszego Serwisu. To, że są Państwo użytkownikami Serwisu Służby Cywilnej, oznacza, że akceptują Państwo zasady jego polityki prywatności.

Jak gromadzimy Państwa dane osobowe?

  • zbieramy informacje, które udostępnili nam Państwo w formularzach zamieszczonych w Serwisie;
  • informacje zbieramy w sposób automatyczny, kiedy korzystają Państwo z Serwisu. Są to:
    • informacje zapisywane automatycznie w logach serwerów oraz Serwisu, np. adres IP, żądanie strony (wysyłane przez użytkownika), data i godzina żądania, typ przeglądarki, język przeglądarki, dane urządzenia, typ systemu operacyjnego,
    • pliki „cookies” – niewielkie pliki tekstowe, wysyłane przez Serwis na urządzenie użytkownika, który odwiedza Serwis (np. komputer, smartfon).

Do czego służą informacje zbierane w sposób automatyczny?

Informacje te, poza tym, że służą do celów statystycznych, pozwalają nam:

  • administrować serwerami i Serwisem,
  • zapewnić bezpieczeństwo - dzięki tym informacjom możemy chronić dane i Serwis,
  • świadczyć usługi publiczne.

Do czego służą pliki „cookies”?

Dzięki plikom "cookies" łatwiej jest korzystać z Serwisu. Pliki te pomagają też:

  • dopasować Serwis do Państwa potrzeb,
  • zapamiętywać indywidualne ustawienia i preferencje,
  • tworzyć statystyki Serwisu (pomogą nam one poznać Państwa oczekiwania i umożliwią rozwój Serwisu. Dzięki temu będą Państwo mogli łatwiej dotrzeć (np. poprzez analizę zapytań z wyszukiwarek) do najczęściej poszukiwanych informacji.

Pliki „cookies” mogą zawierać informacje, bez których Serwis nie bedzie działał prawidłowo. Zwykle przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików „cookies” na Państwa urządzeniu.

Mogą Państwo skonfigurować swoją przeglądarkę internetową tak, aby całkowicie lub częściowo wyłączyć przechowywanie plików „cookies” na danym urządzeniu. Może to jednak spowodować, że niektóre funkcje Serwisu nie będą działać poprawnie.

Kiedy korzystają Państwo z Serwisu, część Państwa danych może być zbierana automatycznie. Dane te będą przetwarzać narzędzia wykorzystywane przez KPRM, ale zależne od podmiotów zewnętrznych. Do celów statystycznych KPRM wykorzystuje narzędzie Google Analytics. Działa ono w oparciu o własne pliki „cookies”. Zachęcamy, aby zapoznali się Państwo z polityką prywatności Google Analytics.

Czy Państwa dane osobowe są bezpieczne?

Robimy wszystko, aby chronić dane Państwa jako użytkowników Serwisu. Nie odpowiadamy jednak za politykę prywatności:

  • podmiotów zewnętrznych, z których usług korzystamy, 
  • serwisów, do których zamieszczamy linki.

Dlatego zachęcamy, aby zapoznali się Państwo z zasadami, które obowiązują we współpracy z naszymi partnerami, innymi podmiotami.

Mamy świadomość, że odpowiadamy za ochronę danych osobowych, które nam Państwo powierzyli. Traktujemy kwestie bezpieczeństwa z najwyższą starannością po to, aby chronić Serwis oraz przetwarzane dane m. in. przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. Aby osiągnąć ten cel, KPRM stosuje:

  • fizyczne środki bezpieczeństwa,
  • systemy bezpieczeństwa, któe zabezpieczają dostęp do serwerów i Serwisu,
  • rozwiązania kryptograficzne.

Dane osobowe udostępniamy tylko tym pracownikom oraz podmiotom, którym są one niezbędne do realizacji zadań. Zapewniamy, że przetwarzamy Państwa dane wyłącznie w celach opisanych w  polityce prywatności Serwisu Służby Cywilnej.

Kto jest administratorem przetwarzanych danych osobowych?

KPRM jest administratorem danych osobowych, które przetwarzamy w związku z tym, że korzystają Państwo z Serwisu. Nie dotyczy to danych, które zbierają podmioty zewnętrzne (pisaliśmy o tym powyżej).

Czy mamy prawo przetwarzać dane osobowe użytkowników Serwisu Służby Cywilnej?

Tak. Mamy nie tylko prawo, ale i obowiązek przetwarzać dane użytkowników Serwisu Służby Cywilnej. Przetwarzamy Państwa dane z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych, w tym przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO).

Dlaczego przetwarzamy dane osobowe?

Dane Państwa jako użytkowników Serwisu Służby Cywilnej, także te zbierane w sposób automatyczny, przetwarzamy:

Jak długo będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe?

Państwa dane osobowe będziemy przetwarzać do czasu, aż wykonamy określone zadanie. Czas ten obejmuje też archiwizację dokumentów, które zgromadzimy w związku z realizacją tego zadania.

Kto będzie mieć dostęp do Państwa danych osobowych?

Możemy przekazywać (udostępniać) Państwa dane osobowe innym podmiotom. Będą one przetwarzać Państwa dane osobowe w naszym imieniu, ponieważ świadczą usługi na rzecz KPRM.

Czy mamy prawo przekazywać dane osobowe użytkowników Serwisu Służby Cywilnej innym podmiotom?

Tak. Mamy prawo przekazywać Państwa dane osobowe:

  • organom publicznym,
  • urzędom państwowym,
  • innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
  • innym podmiotom wykonującym zadania realizowane w interesie publicznym,
  • innym podmiotom wykonującym zadania w ramach sprawowania władzy publicznej.

Jakie przysługują Państwu prawa?

Mają Państwo prawo żądać od administratora danych, aby:

  • umożliwił Państwu dostęp do swoich danych osobowych,
  • sprostował, usunął lub ograniczył przetwarzanie Państwa danych.

Mają też Państwo prawo:

  • przenieść swoje dane do innego administratora danych,
  • wnieść sprzeciw.

Żądanie realizacji wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora danych (dane kontaktowe jak niżej, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”).

Przysługuje też Państwu prawo, aby wnieść skargę do organu nadzorczego. Jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Jak skontaktować się z administratorem danych?

adres: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa
e-mail: AD [at] kprm.gov.pl

Jak skontaktować się z inspektorem ochrony danych?

adres: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa
e-mail: IOD [at] kprm.gov.pl

W przypadku zmiany polityki prywatności Serwisu poinformujemy o tym.